niedziela, 24 lipca 2016

Fotowoltaika w Porębach Nowych!

Okazuje się, że moja gmina Dobre podąża za duchem czasu. I nie chce pozostawać w tyle w dziedzinie ekologii, dbając o zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych i szkodliwych związków do atmosfery.

To proekologiczne nastawienie zaowocowało w promowaniu fotowoltaiki (PV) poprzez dofinansowanie do instalacji fotowoltaicznych dla chętnych mieszkańców. W ciągu paru minut wniosek został wypełniony i wysłany! 

Będę producentem prądu elektrycznego!!!??? Może na tym będzie polegać moje przyszłe zajęcie? Rolnik indywidualny produkujący prąd elektryczny na dwóch morgach utrapienia. Niech zakłady energetyczne drżą z obawy przed konkurencją, która na hektarze albo dwóch łąki zainstaluje baterie słoneczne!:)

Jeszcze nie wiem czy warto, ale tego dokładnie nikt nie wie, co związane jest niestety z zawieruchą wokół ustawy i gwarancją ceny za wyprodukowany prąd, który popłynie od nas do operatora. Ale może warto mimo to stworzyć system wyspowy, który nie będzie połączony z siecią? Kto wie? Do dzieła!

Wniosek wysłałem jeszcze w marcu, w maju wysłałem jakaś dodatkową ankietę, zgadując ile prądu pobiera i żelazko i pralka. I już za parę lat będzie płynąć w kierunku lodówki, telewizora i żarówki własny darmowy prąd.

I co się okazuje? Jest piątkowy lipiec, ja na torbach w drodze na rejs, a tu pani z gminy dzwoni z informacją, że a i owszem mój wniosek został zaakceptowany i jak nadal chce, to oni proszę bardzo, pomogą te panele zainstalować. Proszę bardzo! Można? Można...

Może mój dach będzie wyglądać podobnie?



A tak na poważnie, to mamy problem!Ankietę wysłałem trochę dla picu, trochę w ciemno. Na dachu wciąż tkwi eternit, ja nie wiem kiedy i czym go zastąpię, a tu proszę... gmina już myśli o montowaniu na nim paneli. 
Będzie ciekawie! Może się opóźnią tak ze dwa lata... Bo plan jest inny: najpierw remont domu, potem remont 'obory - vel garażu' i dopiero na niej miałem położyć panele.

Taki miałem chytry plan:
panele położyć na budynku gospodarczym, który ma prawie 100m2 dachu skierowanego pięknie wprost na południe, bez żadnego zacienienia. I stamtąd pociągnąć energię elektryczną do domku... 

Może się uda? Jak myślicie?



11 komentarzy:

  1. Profesjonalne panele fotowoltaiczne w atrakcyjnej cenie? Wybrałem elektroSłonecznych.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak widać już coraz więcej pojawia się takich instalacji fotowoltaicznych więc dobrze. Ja również staram się już pozyskiwać tak energię i wygląda to świetnie. Ogólnie instalację zakładała mi firma https://olsztynskieokna.eu/ i to dzięki niej jestem szczęśliwym posiadaczem taniej energii.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super to zostało opisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajnie, że różne miejscowości czy gminy stawiają na zrównoważony rozwój pozyskiwania energii elektrycznej. Ja jestem zdania, że odkąd zapoznałem się z artykułem https://poprostuenergia.pl/farma-fotowoltaiczna-co-to-jest-i-jak-dziala/ to już wiem na czym dokładnie polega postawienie farmy fotowoltaicznej. Bardzo mądra oraz ekologiczna decyzja.

    OdpowiedzUsuń
  5. Super sprawa, że coraz więcej instytucji, domów czy również firm decydują się na takie rozwiązania. Ja jestem zdania, że świetnie sprawdza się przede wszystkim fotowoltaika a przedsiębiorstwach. Dlatego zgłaszając się do http://inovativ.pl/fotowoltaika-dla-firm/ byłem pewny, że uzyskam bardzo dobrej jakości fotowoltaikę dla firmy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Faktycznie sama fotowoltaika na pewno jest czymś ważnym i ja również ją od pewnego czasu u siebie posiadam. Także bardzo zainteresowało mnie to co napisano w http://www.digest.com.pl/jak-zrobic-audyt-instalacji-fotowoltaicznej gdyż faktycznie taki audyt instalacji fotowoltaicznej jest czymś istotnym.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajnie, że takie instalacje się rozrastają, gdyż faktycznie sama fotowoltaika jest dobrym pomysłem. Jak czytałam już na stronie https://housering.pl/czy-instalacja-paneli-slonecznych-w-domu-jest-oplacalna/ to dzięki temu artykułowi zrozumiałam, czy jest to opłacalna inwestycja.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wypadałoby dodać, że sama fotowoltaika faktycznie jest fajną opcją, ale uważam, że do prac z prądem na pewno dobrze wiedzieć po kogo zadzwonić. U mnie całością takich prac zawsze zajmuje się elektryk https://elektrycy.warszawa.pl/ którego każdemu polecam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak najbardziej jest to bardzo mądra decyzja ale w żadnym wypadku nie zapominajmy o tym aby mieć dobrze wykonaną instalację elektryczną. Ja zachęcam każdego do zapoznania się z ofertą elektryka http://elektryk.i-lodz.pl/ gdyż ja również najczęściej właśnie z takich usług korzystam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak zainstalować inteligentne oświetlenie w swoim domu? Na stronie https://elektryk-wroclaw.pl/ znajdziesz praktyczne porady oraz ofertę usług związanych z tym zagadnieniem.

    OdpowiedzUsuń